۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۷, شنبه

بازداشت یك عضو اقلیت مذهبی در كرج .

سابقه جفا بر مسیحیان در ایران


بازداشت یک مسیحی در کرج- اردیبهشت ماه 1389

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از خبر دریافتی ، ساعت ۹ و سی دقیقه صبح روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه جاری ( ۱۰ می ۲۰۱۰ میلادی ) ماموران وزارت اطلاعات بار دیگر در كرج با ورود به منزل فردی به نام "امین خاكی" وی را بازداشت نمودند . ماموران پس از بازرسی منزل كلیه وسایل شخصی ایشان از جمله جزوات ، كتب و سی دی های ایشان را ضبط نموده و با خود بردند .
این خبر حاكی است، آقای "امین خاكی" حدود یك هفته قبل از این حادثه نیز توسط اداره اطلاعات كرج احضار شده بود و مورد بازجوئی قرار گرفت .او به دوستان خود گفته بود كه بازجوئی ها بیشتر محور تفتیش عقاید، فعالیتهای مذهبی و مسائل اعتقادی ایشان بوده است . نامبرده در آن زمان پس از ساعاتی آزاد میشود .
ماموران این بار پس از بازداشت ، وی را به مكانی نامعلوم منتقل كردند و تا ساعت درج این خبر از محل نگهداری و اتهامات وارده بر او هنوز هیچ اطلاعی در دست نیست .
به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان ؛ بررسی های به عمل آمده نشان میدهد كه "امین خاكی" ۲۸ ساله و ساكن فردیس كرج است . مطابق گزارشات ، وی از فعالان حلقه ای موسوم به " تنها عیسی " میباشد و در جمع خانگی " بهنام ایرانی" كه در ۲۵ فروردین ماه جاری ( ۱۴ آپریل ۲۰۱۰ ) در شهر كرج توسط ماموران اطلاعاتی بازداشت شد، عضویت داشته است . بازداشت امین خاكی از این جمع در حالی صورت میگیرد كه آخرین خبر در مورد آقای "بهنام ایرانی" حاكی از انتقال ایشان به زندان رجائی شهر كرج می باشد .
لازم به توضیح است كه حلقه موسوم به "تنها عیسی" برای نخستین بار در نیمه دوم قرن بیستم در ایالات متحده آمریكا توسط مبلغینی كه ازبدنه كلیساهای متداول آنجا خود را جدا كرده بودند شروع شد. این افراد با آنكه خود را مسیحی میدانند ولی دارای عقاید و تفكری خاصی در مورد برخی از آموزه های مهم كلیساهای مسیحی نظیر ترینیتی ( تثلیث) و تعمید میباشند كه این عقاید به نظر میرسد با عقاید عمومی پذیرفته شده درهمه كلیساهای مسیحی تفاوتهای ماهوی دارند و چون پیروان آنها در نام پدر ، پسر و روح القدس تعمید نمیگیرند بیشتر كلیساهای مسیحی جهان تعمید آنها را درست نمیدانند و از آنان میخواهند كه دوباره تعمید بگیرند .
این حلقه در سالهای اخیر در ایران نیز طرفدارانی داشته است و آنها به صورت چند جمع خانگی در شهرهائی چون رشت ، شیراز كرج و تهران دست به تعلیم و ترویج ایده های خودشان به شكلی كاملا محدود و مسالمت جویانه زده اند . اما در سال گذشته و امسال با هجوم ماموران امنیتی به اجتماعات كوچك و آرام خانگی خود مواجه شده اند و تعدادی از آنها چندین ماه است در بازداشت و زندان به سر میبرند .
جامعه مسیحیان ایران صرف نظر از عقاید خاص این عده كه باعث شده خودشان را از كلیساهای ایران به كلی جدا و مجزا كنند ، بطور عموم برای آنها به عنوان هموطنان تحت آزار و شهروندانی كه باید از آزادی ابراز نظر و انتخاب مذهب مانند همه برخوردار باشند ، نگران و در دعا هستند .

۱ نظر:

  1. به به عجب وب زیبائی داری ئوست داری با هم تبادل لینک کنیم؟
    برادر حذف نکنی ها منم ادی، ولی امان از این نظر های کلیشه ای و بیمحتوا انگاری چوبشون زدند
    اما راستی راستی زیباست ، اما من دلم بدرد آمد از این تصویر کبوتر آسمانی خدا و یادآور خاری شد برسری در جلجتا
    آمین که عزیزان ما ایمانداران: پدر،پسر و روح قدوس حافظ و پشتیبان شما و عزیزانتان باشند و بازهم آمین که ما نیز در چدول عزیزان شما جائی داشته باشیم

    پاسخحذف