۱۳۹۱ مهر ۲۲, شنبه


بازداشت 30 نوکیش مسیحی در کلیسای خانگی شیراز





مهرماه 1391

به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان از شیراز مرکز استان فارس، در اولین هفته مهرماه جاری ماموران اداره اطلاعات استان فارس بار دیگر تعداد 30 نفر از نوکیشان مسیحی را در چند نقطه شیراز دستگیر و به بازداشتگاه امنیتی اداره خود موسوم به پلاک 100 منتقل نمودند.
منابع محلی از شیراز گزارش داده اند که حداقل 10 نفر از این افراد همچنان در بازداشتگاه اداره اطلاعات فارس به سر می برند. از سرنوشت بقیه این افراد هنوز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست. اخبار غیر رسمی حاکی از آن است که تعدادی از آنها به زندان مرکزی شیراز موسوم به عادل آباد تحویل شده اند.
این منابع تاکید دارند که حداقل یکی از این افراد دارای سابقه قبلی محکومیت به زندان برای تبلیغ مسیحیت در سال 1387 بوده است. به خاطر جو پلیسی شدیدی که اکنون برای مسیحیان شیراز به وجود آمده، انتشار اسامی و عکس دستگیر شدگان اخیر فعلا ممکن نیست و به صلاح آنها نمی باشد. به زودی در این مورد اطلاع رسانی بیشتری خواهد شد.
آنچه که در شیراز می گذرد و اخباری که از آنجا می رسد، چه در مورد کلیساهای رسمی و ساختمانی (کلیساهای اسقفی شیراز) و چه درباره کلیساهای خانگی و نوکیشان مسیحی، نشان از هجوم بی سابقه ماموران امنیتی به مسیحیان در آن شهر است. این موضوع می تواند ناشی از نگرانی مقامات جمهوری اسلامی از گسترش روز افزون مسیحیت در مرکز استان فارس باشد.
 

۱ نظر: