۱۳۹۳ دی ۶, شنبه

حمله به یک کلیسای خانگی و بازداشت تعدادی از نوکیشان 

مسیحی در استان تهران

اسامی بازداشت شدگان:مهدی کیان.علی صدرالدین.محمدکاظمی

آذین فرودی.محمد حسین مریدیان.مریم نریمانی,علیرضا 

ناصری,برادر متین و یکنفر با هویت نامعلوم

گروهی از نوکیشان مسیحی بازداشت شده در رودهن در دیماه 1393

دیماه 1393

ه گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان و به نقل از کمیته گزارشگران حقوق بشر – چند تن از نوکیشان مسیحی در حوالی تهران در روز کریسمس، عید بزرگ مسیحیان بازداشت شده اند.

به گزارش كميته گزارشگران حقوق بشر، ماموران امنیتی با حمله و ورود به یک کلیسای خانگی در شهر رودهن، واقع در شرق استان تهران، چند تن از نوکیشان مسیحی بنامهای مهدی کیان، علی صدرالدین (برادر استفان)، محمد کاظمی، آذین فرودی، محمدحسین مریدیان، مریم نریمانی، علیرضا ناصری، برادر متین و یک تن دیگر (هویت نامعلوم) را بازداشت و به محلی نامعلوم منتقل کرده اند.
روز پنجشنبه گروهی از ایمانداران مسیحی برای دعا و نیایش به مناسبت زادروز عیسی مسیح (کریسمس) گردهم آمده بودند، که تعدادی از ماموران لباس شخصی مجهز به سلاح کمری و بیسیم، با برخوردی بسیار غیرمودبانه وارد محل مذکور شده و ضمن تفتیش محل و ضبط کامپیوترها، کتب و جزوات، موبایل های حاضران و ...، اقدام به بازداشت و انتقال این مسیحیان به خودروهای ون نمودند.
ماموران امنیتی همچنین برخورد بسیار زشتی با یکی از همسایگان آن منزل که در خصوص این اقدام ماموران از آنها سوال کرده بود داشتند و تلفن همراه و مدرک شناسایی این شهروند شاهد را نیز ضبط کردند.
هنوز از محل بازداشت، ارگان بازداشت کننده، و هویت دقیق دستگیرشدگان خبری دقیق تر به دست نیامده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر