۱۳۹۴ دی ۸, سه‌شنبه

یک نوکیش مسیحی در اصفهان بازداشت شد

نام نو کیش بازداشت شده:میثم حجتی

1910201_921843824557841_2339322482346757439_n



 
دیماه 1394

محبت نیوز:همزمان با آغاز ایام جشن های کریسمس و سال نو مسیحی، عصر روز چهارشنبه دوم دیماه ۱۳۹۴، چهار تن از ماموران لباس شخصی طی اقدامی، نوکیش مسیحی “میثم حجتی” که در نزد برخی دوستان با نام “سروش” شناخته می شود را در منزل پدری اش بازداشت نمودند.
این منبع گفته است که این افراد لباس شخصی که خود را از ماموران اداره اطلاعات اصفهان معرفی کرده اند، با نشان دادن برگه ایی به پدر “میثم حجتی” به او گفته اندکه این برگه حکم تنفیتش و بازرسی از خانه می باشد که پس از آن ماموران وارد خانه شدند”.
ماموران لباس شخصی که چهار نفر بودند در بدو ورود اقدام به بازداشت نوکیش مسیحی “میثم حجتی” نمودند. ماموران پس از اینکه به دستان میثم دستبند زدند در همان جا و در برابر چشمان نگران پدر و مادرش چند سیلی به صورتش زدند.
ماموران اطلاعات اصفهان همچنین بطور کامل اقدام به تفتیش و بازرسی از خانه نمودند.
این منبع آگاه در ادامه افزود: “ماموران پس از بازرسی، برخی از وسایل شخصی میثم، اعم از تعداد چند جلد کتاب مقدس، سرودنامه مسیحی، برگه هایی از جزوات تعلیمی الهیات مسیحی، و همچنین کامپیوتر و تلفن همراهش را نیز ضبط و با خود بردند”.
ماموران همچنین حتی درخت کریسمس را که بمناسبت این ایام، زاد روز تولد عیسای مسیح، آراسته و تزئیین شده بود را نیز ضبط کردند. در حالی که در بسیاری از نقاط ایران در چنین ایامی خرید و فروش درخت کریسمس امری بسیار متداول و جا افتاده است.
لباس شخصی ها همچنین ضمن تهدید پدر و مادر میثم، خواهان عدم خبر و اطلاع رسانی درباره این موضوع توسط آنها شدند و در پی آن اقدام به ضبط تلفن های همراه آنان نمودند.
ماموران اطلاعات همچنین در مقابل پرسش پدر و مادر میثم که وی را به کجا خواهند برد جوابی نداده و فقط به این پاسخ اکتفا نمودند که میثم خود با شما تماس خواهد گرفت.
علیرغم گذشت شش روز از بازداشت این نوکیش مسیحی هنوز از مکان نگهداری و سلامت “میثم حجتی” خبری تاکنون در دسترس نیست.
لازم به یاد آوری است “میثم حجتی” از جمله فعالان نوکیش مسیحی است که پیش از این نیز سابقه بازداشت و دستگیری در کارنامه خود دارد.
وی پیش از این نیز یک بار در اسفند ماه سال ۱۳۹۰ شمسی “برابر با فوریه ۲۰۱۲ میلادی” در پی رخداد موج بازداشت جمعی از مسیحیان بشارتی در اصفهان، هم زمان با دستگیری کشیش “حکمت سلیمی” بازداشت شده بود. این نوکیش مسیحی نیز مانند سایرین پس از گذراندن حدود دو ماه در بازداشت، در مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۱ با قرار وثیقه بطور موقت آزاد شد.
جمله نوکیشان مسیحی که در آن زمان تعداد آنان حداقل به ۱۳ تن می رسید، این افراد به اتهام ایمان و باورهای مسیحی، حضور در کلیساهای خانگی، تبلیغ و ترویج مسیحت، نگهداری کتاب مقدس و ارتباط با سازمانهای مسیحی در خارج از کشور، بارها مورد بازجویی قرار گرفتند.





 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر